W Polsce znacząca część społeczeństwa, bo aż 5,4 miliona osób, to osoby z niepełnosprawnościami, stanowiące 14,3% populacji (dane na podstawie wyników Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań z 2021 roku na dzień 31 marca 2021 r.). W rzeczywistości jest ich dużo więcej – szacuje się, że może to być nawet, w zależności od kryterium, 7 mln. Ta liczna grupa osób z niepełnosprawnościami, których specyficzne potrzeby, nierzadko pomijane w procesie rozwoju ofert rynkowych, wymagają dedykowanych i innowacyjnych rozwiązań. Zaspokojenie tych unikalnych wymagań nie tylko przynosi wymierne korzyści społeczne, ale również otwiera nowe perspektywy komercyjne dla firm, które zdecydują się postawić na innowacje zwiększające dostępność. Inwestycja w te rozwiązania to krok w stronę odpowiedzialnego biznesu i szansa na realny wzrost w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie rynkowym. Hasło „dostępność” odnosi się więc do idei tworzenia środowiska, w którym każdy, niezależnie od rodzaju niepełnosprawności, może w pełni uczestniczyć w życiu społecznym, ekonomicznym i kulturalnym, bez napotykania barier i ograniczeń. Oznacza to aktywne dążenie do eliminowania przeszkód w dostępie do produktów, usług, środowiska oraz informacji, aby osoby z niepełnosprawnościami mogły korzystać z nich na równi z osobami bez niepełnosprawności.