Do prowadzenia ewidencji odpadów zobowiązany jest każdy posiadacz odpadów. Najnowsze interpretacje wskazują, że także przedsiębiorcy, którzy przekazują jako odpady zużyty elektroniczny sprzęt biurowy mogą zostać zobowiązani do rejestracji w bazie danych o odpadach o odpadach o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Rejestr BDO).

 

Obowiązki, jakie się z tym wiążą mogą obejmować:

(i) Rejestrację w Bazie Danych Odpadowych (BDO).

(ii) Wystawianie karty przekazania odpadów w systemie BDO.

(iii) Uzupełnienie kart ewidencji w BDO.

(iv) Sporządzania sprawozdań rocznych o gospodarowanych odpadach lub opakowaniach.

Niedopełnienie tych obowiązków może skutkować nałożeniem kary grzywny w wysokości do 1 mln zł. 

Aby zminimalizować to ryzyko warto sprawdzić czy w ramach prowadzonej działalności przedsiębiorstwo:

  • jest zobowiązane do rejestracji w Rejestrze BDO,
  • posiada aktualny wpis w Rejestrze BDO,
  • jest przygotowane do raportowania karty przekazania odpadów w BDO w ustawowych terminach,
  • posiada karty ewidencji odpadów oraz prowadzeniu ewidencji odpadów w BDO.