Sprawa dotyczyła banku, który w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej prowadził akcje promujące usługi finansowe. Akcje skierowane były zarówno do obecnych klientów, jak i miały na celu pozyskanie nowych klientów. Wspólnym punktem akcji promocyjnych było oferowanie klientom dodatkowego świadczenia pieniężnego lub rzeczowego w przypadku spełnienia wskazanych przez bank warunków. Świadczenia oferowane przez bank mogły zostać przekazane zarówno w ramach opisanych w regulaminie akcji spełniających kryteria uznania je za sprzedaż premiową, konkurs bądź loterię promocyjną, jak i niespełniającą kryteriów ich kwalifikacji do jednej z podanych powyżej kategorii. Przekazanie korzyści następowało po dniu 1 stycznia 2015 r.
Na tym tle bank zapytał organ podatkowy, czy świadczenia przekazywane w ramach organizowanych akcji promocyjnych nie stanowiących sprzedaży premiowej, konkursu lub loterii promocyjnej będą korzystać ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT jako świadczenia związane z promocją organizatora.