English

 

Jak wynika z informacji opublikowanych przez Ministerstwo Finansów z końcem roku zmianie ulegnie tzw. schema służąca raportowaniu MDR (struktury logiczne informacji i zawiadomień MDR). Jeżeli zatem przed końcem 2024 r. rozpocznie się prace nad przygotowaniem właściwego formularza MDR, jego skuteczne przekazanie Szefowi KAS może nie być możliwe po 1 stycznia 2025 r.

 

Powyższe zmiany wynikają z planowanego wejścia w życie obowiązku posiadania adresu do doręczeń elektronicznych m.in. przez osoby wykonujące zawody zaufania publicznego. Obowiązek taki wprowadza ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1045).

W związku z powyższym, w przypadku rozpoczęcia prac nad przygotowaniem formularzy MDR (MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4) w tym roku, w celu uniknięcia konieczności generowania nowych formularzy począwszy od 1 stycznia 2025 r., rekomendujemy przekazanie ich Szefowi KAS jeszcze w grudniu 2024 r.